onsdag 13 juli 2022

Äntligen besiktning

 I går fick vi äntligen ratta husbilen till Hagfors för besiktning, 2 av barnbarnen ville med på en husbilstur så vi åkte och hämtade dom och fick deras bilstolar på plats. Det var nöjda tjejer som var bänkade på plats. Vi hade gott om tid så vi gjorde ingen brådska. 

Vi fick vänta lite innan det var vår tur och under tiden så väntade jag o flickorna ute på gräsmattan med like olika aktiviteter. 

När allt var klart och bilen hade fått G O D K Ä N N T. Så åkte vi och hälsade på Görans kusin Britt-Louise och hennes man Lennart. Vi blev bjudna på gott fika och hade en trevlig stund. Sedan ville tjejerna iväg igen och vi tackade för oss och åkte till Råda sjön och fixade korv o mos o det smakade gott.

Väl hemma igen så lämnade vi av två nöjda resenärer till mor igen. Vi fick med ett äldre barnbarn hem som hade varit hos sin moster. Det är alltid trevligt när livet förgylls av nästa generation. Det är min stora rikedom. 

Ja då kan vi fortsätta att plocka in våra saker som ska in i det rullande huset. 

Planeringarna kan också ta fart. 

Nu behöver vi inte tänka på mitt jobb mer utan nu har jag gjort mitt. Det kan väl bli något inhopp i vinter men nu är jag L E D I G .  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar