måndag 31 maj 2021

En liten tur till med barnbarn som önskat en tur.

 Ena barnbarnet hade önskan om en husbilstur med en övernattning. 

Vi plockade in i husbilen och handlade det som skulle vara med. 

Det var fint väder när vi startade kl 9 på lördagsmorgonen.


Ingen kommer så det är bara att

backa ut. 




Färden går till Karlstad och Ikea där det köps ett önskat vitrinskåp och 

andra småsaker. Vi passar på att ta lite fika innan vi åker 

vidare till Biltema där vi lastar in mer saker. 

Nu tar vi siktet mot Värmskog för att få oss en räkmacka.

Vi åker förbi Skasås där jag bodde när jag blev född 1957


Det såg lite ödsligt ut.






Färden går vidare och vi hamnar i Högsäter där vi tar den lilla färjan över

Byälven.


 

En liten färja som tar 3 minuter

att åka över. Den är gratis. 




Vi kommer fram till Värmskog och där var det som vanligt mycket folk när det 

är så fint väder. Jag går ut  och köper med oss 3 lyx räkmackor som vi tar med oss. 

Vi reser till Nysäters gästham och parkerar oss där för natten. 

Det är fint väder så vi tar fram bord och stolar och sitter ute och njuter av 

vår härliga räkmacka


Någonstans under alla 

räkor finns det en tekaka med ägg o 

majonäs. 







Lite matkoma blev det efter den måltiden. 

Vi fick lite underhållning av ett gäng  husbilsåkare som spelade boule. 











När vi tröttnat på att vara ute så fann vi igen UNO kortleken 

så då blev det lite kort spel och jag låg bra till först men sen så fick jag 

massor med kort så poängen blev jätte mycket så naturligt vis så förlorade jag.  











Vi tar kvällen och dagen blir till natt. 

Nästa morgon är både jag o barnbarnet snoriga och hostar lite. 

Vi avklarar morgonbestyren och frukosten och plockar ihop och fortsätter turen, 

vi stannar till för fika vid kvartsfickan i Fröskog. 


En fin plats att vila på. 






Vi reser vidare och gör ett besök vid akvedukten i Håverud. 




Där ifrån så styr vi kosan hem mot Torsby. 
Vi hjälper till att bära in alla saker som barnbarnet köpt och sen åker vi 
och tankar upp inför nästa äventyr. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar